Vlajka Itálie Vlajka České republiky

Historie

Italský poválečný automobilový průmysl představil v roce 1955 na Ženevské motoristické výstavě lidové vozítko s označením Fiat 600. Tento vůz si získal velkou oblibu, koneckonců všech variant bylo vyrobeno 2 695 197 kusů.

Fiat 600 byl koncipován jako čtyřsedadlový vůz s pohonem zadních kol s motorem umístěným za zadními sedadly. Motor byl 4 válcový, řadový s vodním chladičem v motorovém prostoru.

Rok po uvedení první verze na trh přišel Fiat s plátěnou střechou a také s mnohoúčelovým vozidlem Multipla, který byl schopen přepravit až 6 osob.

V roce 1960 proběhla modernizace řady 600 pod novým označením 600D. Byl zvětšen zdvihový objem na 767 cm3 čímž výkon motoru vzrostl na 29 koňských sil. V dalších letech prodělal typ 600D několik dílčích úprav spočívajících zejména v jiném uchycení dveří, úprava světlometů, zvětšení palivové nádrže, instalace odstředivého palivového filtru atd.

 

Rozměry a hmotnosti
Délka3 285 mm
Šířka1 380 mm
Výška 1 405 mm
Světlá výška vozidla bez zatížení160 mm
Rozvor2 000 mm
Rozchod vpředu1150 mm
Rozchod vzadu1160 mm
Pohotovostní hmotnost620 kg
Užitečný náklad320 kg
Celková hmotnost vozidla940 kg
Maximální zatížení střechy40 kg

 

 
Provozní hmoty
Palivová nádrž27 nebo 31 litrů
Chladicí kapalinaasi 4,5 litrů
Olej v motoru3 litry
Olej v převodovce a rozvodovce1,50 litru

 

Spotřeba a jízdní vlastnosti
Průměrná provozní spotřeba paliva6,5 litru/100 km
Maximální rychlost vozidla 
typ 60095 až 100 km/h
typ 600 D110 km/h

 

Motor
Konstrukcečtyřdobý, benzínový, chlazený vodou, řadový s visutými ventily (OHV)
Válců4
 
 600600 D
Vrtání válců60 mm62 mm
Zdvih pístů56 mm63,5 mm
Objem válců633 cm3767 cm3
Kompresní poměr7,57,5
Maximální výkon motoru18 kW (24,5 k)21,3 kW (29 k)
Maximální točivý moment (DIN)40Nm47Nm

 

Spojka
Druhsuchá, kotoučová
Vysouvací ústrojímechanické
Mrtvý chod pedálu spojky20 mm
Průměr obložení spojky155/114 mm

 

Převodovka
čtyřstupňová se zpětných chodem
synchronizovaný 2. až 4. stupněm
 
 Převodový poměrPoměr počtu zubů
1. rychlostní stupeň3,38544/13
2. rychlostní stupeň2,05537/18
3. rychlostní stupeň1,33332/24
4. rychlostní stupeň0,89626/29
Zpětný chod4,27524/13 x 44/19

 

Rozvodovka
Stálý převod5,37
Poměr počtu zubů39/8

© 2007 Rex webdesign